Friday, May 21, 2010

tazkirah # 2


''Berdoalah kepada Rabb-mu dengan berendah diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas. Dan janganlah kamu membuat kerusakan di muka bumi, sesudah Allah memperbaikinya dan berdoalah kepada-Nya dengan rasa takut (tidak akan diterima) dan harapan (akan dikabulkan). Sesungguhnya rahmat Allah amat dekat kepada orang-orang yang berbuat baik.''- Surah Al-a'raaf ayat 55-56

untuk mereka yang berfikir

sangat penting untuk kite tidak melampaui batas. abah salu cakap jangan melampaui batas kesederhanaan. ustaz zahazan pun. dalam surah ad-dukhaan ayat 31 pun telah disebutkan tentang orang yang melampaui batas(sila baca untuk tahu siapa). dan banyak juga ayat dalam alQuran dyang mengingatkan kita tentang jangan melampaui batas.

surah al-a'raaf ni sama macam surah2 lain, sangat banyak peringatan dan teladan, jadi jemput2lah baca ye, saya ni kurang mahir dan faham makna setiap perkataan jadi tafsir alQuran lah yang menjadi guideline saya.

okayh, tu je untuk pengisian kali ni. yang penting, jangan melampaui batas2 kesederhanaan. dan hanya mereka yang berfikir sahaja yang mendapat pengajaran.

No comments: